Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under maj 2011

Av Annie - 4 maj 2011 10:10

Igår blev det ett pass i paddocken med Hannah, klockan var vid 20 innan jag tog mej ut för att rida och Hannah hade vilat i måndags så hon var lite smått pigg, men ändå inte för pigg s a s.  Hon var ändå samarbetsvillig och stundtals gick hon jätte jätte bra medan vissa stunder bli lite småtjafsig och smått fjantig och även i vissa stunder kännas nästan lite seg. (seg för att vara Hannah) Så detta pass så avverkade vi det flesta olika humör. Men på det stora hela så var både jag och Hannah ändå nöjd och hon frustar som en jag vet inte vad riktigt nu vid nästan alla ridpass, och efter passen har hon en sån nöjd blick i ögonen.

Min förkylning blivit värre, men det är bara att bita ihop och hoppas att det är snabbt övergående igen.

Av Annie - 3 maj 2011 08:44

Igår blev det en vilodag för Hannah, och det passade juh bra då vädret ändå inte var det bästa igår och jag kände mej inte riktigt i form heller, Och idag när jag vaknade så kände jag att förkylningen var på plats. Ont i halsen och värk i kroppen. Det är bara att bita ihop och hoppas att det är snabbt övergående, har inte tid att bli sjuk. (fast det har man väl aldrig)


Jag är sugen på att börja rida för en bra tränare oxå. Synd bara att det inte finns så många här uppe (som är någorlunda i närheten, då man inte äger en egen transport) och de som finns har oftast fullt. Ska kolla vidare och kanske ställa mej på kö för en plats. Vill juh få tips och hjälp och utvecklas ännu mer.



Av Annie - 2 maj 2011 15:39

En liten tvångstanke som jag har är att jag kan absolut inte gå ut och rida med en oborstad svans. Det får absolut inte vara spån kvar i svansen. Och så har det varit i flera år. Svansen måsta verkligen vara borstad.

Sen har jag även hört det sägas att spån i svansen betyder otur och att ridpasset kommer gå dåligt om man har det, vilket juh såklart inte är riktigt sant, men det är juh helt klart finare med en borstad och ren svans.

Hmm undra om det är fler än jag som har tvångstankar när det kommer till hästarna och ridningen.   


  



Av Annie - 1 maj 2011 22:33

Idag satsade vi på en röd outfit.



  


  


Ridpasset idag gick riktigt bra ändå. När Hannah kom in från hagen så bara skakade hon för att hon frös, hon har bara haft ett regntäcke på sig ute och det tyckte damen var för kallt, inte så konstigt då man har kort sommarpäls och det blivit kallare ute nu när isen har gått. så hon fick stå med ulltäcke på en stund och äta lite hö så hon blev varm igen. Så pga av att hon frysit ute så har hon säkert spänt sig en del, så hon kändes lite knackig i början av passet, men efter en stund så släppte hon riktigt fint och hon frustade redan när jag travade fram. Galoppen var riktigt fin idag och hon svarade bra på tempoväxlingarna. I galoppen så frustade hon som en tok. Hon tyckte nog det var skönt att få komma ut och röra på sig och bli avslappnad i kroppen. Red inte så jätte avancerat idag utan ville mer rida lite lösgörande och få henne avslappnad. Övergångarna fungerade jätte bra och hon var stadig i formen hela tiden. Travade som vanlig av lång och låg och hon var stadig och mjuk. Tyvärr hade jag ingen som kunde fotografera under själva ridpasset, men jag ska övertala Marcus att komma med någon dag och fotografera. :)

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards