Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under maj 2011

Av Annie - 25 maj 2011 08:26

Igår ringde Sussi mej när jag var på jobbet och frågade om hon kunde få rida Hannah på kvällen, och eftersom jag hade en väldigt jobbig dag så blev jag glad över att hon ringde och det passade juh perfekt att hon kunde rida då min koncentration inte var på topp.

Jag åkte ändå till stallet och gjorde alla sysslor och Marcus var oxå med och hjälpte till. Skönt att bara pyssla på och få lite annat att tänka på.


Det blåste typ storm ute med Hannah brydde sig inte desto mer om det, förutom att hon inte riktigt gillade när det blåste på rumpan. (är juh obehagligt när det blåser och man är känslig på rumpan. :P ) Men efter ett tag såg hon riktigt fin ut. Alltid kul för mej att se Hananh från backen med någon annan ryttare. De jobbade på bra och Hannah blev lite överladdad när de gjorde galoppombyten, Hannah tyckte det var jätte skojj! Det är roligt att se att hon tycker det är roligt, och Sussi var lika glad hon oxå. :P

Detta var oxå första gången jag som såg ett helt pass när Sussi red, så det var roligt för mej oxå, Och jag tyckte att det såg kalasbra ut och jag vet juh att jag aldrig har behövt/behöver vara nervös eller orolig när Sussi rider. (kontrollfreak som jag är. :P ) Skönt!


Knäppte lite bilder oxå, men en del blev så suddiga men bjuder på några iaf. :)



  


  

Visst har hon börjat bli ljus nu när det går mot sommaren. (syns extra tydligt så fort solen lyser på henne)


  


  


  

Fick även kommentaren igår att min häst är så Vacker!

haha det tyckte jag var roligt att höra. :) För nog är hon juh snygg min lilla prinsessa!

Av Annie - 24 maj 2011 15:29

Vila i Frid min lilla ängel.


 

Saknaden och sorgen är enorm.

Nu har jag två av mina stjärnor i himlen!

Av Annie - 23 maj 2011 21:51

Hannah fick vila idag då det spöregnade ute och jag hade faktiskt ingen lust att rida i regnet idag. Annars brukar jag inte ha något emot regn, men idag har jag kännt mej trött och på dåligt humör så hon fick helt enkelt vila. Vi har istället bara pysslat och myst. Ryktade henne ordentligt och Hannah var sjukt gossig idag och ville bara kramas, och ställde jag mej utanför boxen och pratade med de andra så hade jag en mule i nacken och i håret direkt och hon ville bara ha uppmärksamhet och kel hela tiden. Vaddå en häst som vill vara i centrum?! :P


Nåja, nu ska jag faktiskt gå och lägga mej i tid och hoppas att jag vaknar på ett bättre humör imorgon.

God natt!


 

Av Annie - 22 maj 2011 21:54

Idag blev det ett kravlöst pass i paddocken. Hade hoppsadeln idag och bara rullade på. skritt, trav och galopp och hon var jätte fin och avslappnad, frustade nöjt och vara bara allmänt nöjd. (förutom en gång när hon låtsades bli rädd för några hinderstöd. :P ) Helt enkelt ett kravlöst härligt pass.


När jag skulle ta in henne från hagen så var hon jätte arg på alla hästar i hagarna brevid, Så hon sprang emot dem med öronen bakåt och var bara allmänt sur på alla. Sen kom hon fram till mej lika glatt som vanligt. 


Dessa knäppte jag dock nästan direkt jag kom till stallet, och här var hon inte sur på någon. :P

 


   

Av Annie - 22 maj 2011 11:06

Igår blev det ett dressyrpass i ridhuset då det helt plötsligt började blåsa storm ute.

Hannah var pigg och lite ofokuserad i början, men blev kalasfin på slutet, Dock ännu piggare!

Red mkt öppna och sluta efter långsidorna i bägge varven och nu fungerade de riktigt bra. Formen i öppnan blir lite si och så ibland men det kommer nog lösa sig.

Slutan fungerar mkt bättre i bägge varven. Red även en del skänkelvikningar vid varvbyten och mkt tempoväxlingar.

Tränade en del på att öka traven och få till ordentliga längningar, Och i början blev det si sådär, en del blev okej och en del så bara "vispade" hon runt med benen. Men sen så lossnade det och hej och hå vilka fina längningar hon visade, Riktigt härliga framben och bra påskjut bak. Riktigt härlig känsla. :)

Galoppen då, Ja där blev det en hel del tempoväxlingar och hon kunde korta sig jätte fint, dock blev det lite protester från hennes sida men det släppte sen, Och ökningarna var absolut inga problem, Sen så rullade vi mest bara på.


Så det var ett bra pass med en del prostester och missar, och lite kommunikationsproblem ibland, Men det stora hela så var det jätte bra trots att hon var så pigg. Känns så kul att det går framåt nu efter höstens och vinterns problem som vi hade. Vi fortsätter träna och skam den som ger sig. :P


 


Av Annie - 21 maj 2011 14:30

Sitter och kollar runt på nätet efter en transport. Har funderat och kommit fram till att saker blir mkt enklare med egen transport plus att då finns det juh inget som hindrar en från att åka iväg. Vill juh komma igång med träningar och kanske så småningom någon tävling oxå.  

Så om någon har nåt tips på en fin transport till salu så är det bara att höra av sig. :)


Jag forsätter att kolla runt på nätet, men de flesta som är tillsalu är juh i södra sverige, Blir kanske att ta en roadtrip runt sverige i sommar när man har semester och kanske plocka med något på vägen. :)

Nåja, det är juh ingen panik med tranport nu så det lär juh märkas hur det blir med allt.

Av Annie - 20 maj 2011 15:00

Igår hade jag värsta servicen i stallet.

När jag kom dit så hade snälla Frida mockat Hannahs box redan, och precis när jag körde upp på stallplan så var min häst på väg in från hagen då det spöregnade. Så snällt att hjälpa till!

Och efter hoppningen så ledde jag av Hannah och gick bara ner till stallet och tog av benskydden och sadeln för att gå upp och skölja av benen på henne då hon var ganska lerig. Och medans jag gjorde det så hade Frida tvättat av benskydden och fixat.   


Plus att jag fick hästen hoppad av Helena. Så det var verkligen service på allt igår.


I övrigt så såg Hannah fin ut på hoppningen trots att underlaget inte alls såg så mysigt ut.

Det är nästan så jag själv börjat bli riktigt hoppsugen nu. :) tänkte nog ge mej på några språng här någon dag, Dock börjar vi nog med ganska låga höjder då jag inte hoppat på över 3 år snart!

Av Annie - 20 maj 2011 10:46

Vi var juh "barnvakt" åt min gammel tant till vovve här för ca två veckor sedan.

Stella som hon heter är min första egna vovve som har nått den hedrande åldern på 14 ½ år. Hon bor kvar hos min mamma, men ibland kommer hon som sagt till oss oxå. Och Wilma tycker det är jätte roligt när Stella hälsar på. :)



  

Kolla in nyvakna frillan hon har. :P


  

Wilma var snäll och lånade ut sin nya säng till Stella oxå.


  


  

Dock passade hon på att sova en stund i den själv oxå.



 


  

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards