Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under september 2011

Av Annie - 22 september 2011 09:22

Jag kikar runt på transporter och vet inte alls vad jag vill ha för något.


Kikar lite på släp från värmlandsvagnen och Ifor Williams. Är det någon som har någon erfarenhet av dessa släp?

En ny värmlandsvagn är juh väldigt prisvärd, men hur är dem?

Ifor Williams låter väldigt bra när man läser om dem och de är inte heller så fasligt dyra om man köper ett nytt. Och på de är fronturlastning standard.


Har juh såklart tittat på umesläpen oxå och de är juh väldigt fina och de är bra att dra bakom bilen. Men de kostar oxå mkt mer än andra märken. Och jag kommer juh inte åka ut varje helg heller så.


Så min fråga är har någon nå tips på bra släp? Eller erfarenhet av dessa släp?


Bilder på värmlandsvagen Classic 677.



  

Ser juh ljus och fin ut på bildrna iaf.

För fler bilder klicka här.


Och så Ifor Williams HB 506. (finns i flera olika färger.)



  


  


  


Fler bilder klicka här.

  

Av Annie - 21 september 2011 10:40

Har juh glömt skriva att det ska komma en tjej och provrida Hannah på fredag för att eventuellt bli medryttare. Så då får vi se om det passar damen eller inte. :)

Hannah visar juh vad hon tycker eller inte ganska direkt, så jag hoppas att det kommer gå bra iaf så jag kan få lite hjälp nu någon dag i veckan i 1-2 månader tills jag fått ordning på min mage igen och faktiskt kan ta det lugnt vissa dagar.

Vill ju inte att det ska gå så långt så det utvecklas till magsår.

Men tyvärr är jag juh oxå ett kontrollfreak som har svårt att släppa mitt hjärta till någon annan, då jag vill ha det på ett visst sätt och jag vet juh vad Hannah trivs med oxå. Och speciellt nu när det har börjat gå så bra, det går bara framåt och framåt för varje pass som går.

Så det är väldigt svårt för mej att släppa på den kollen, men Hannah är juh min prinsessa.



  

:P     

Av Annie - 21 september 2011 08:13

Igår var det riktigt ruskväder ute så hästarna hade fått komma ut sent, vilket var lika bra då Hannah ändå bara står och fryser. Regn går väl bra, men när det blåser då är hon missnöjd. Tog in allihopa när jag kom till stallet då det hade börjat ösa ner igen och Hannah hade börjat frysa även fast hon hade täcke.


Eftersom de inte hade varit ute så många timmar så tog jag och longerade Hannah så hon fick komma ut och röra på sig iaf. Hon var lugn, fin och lyssnade bra som vanligt, och efter så stod vi bara och hade det mysigt en stund. Hon är så lugn och harmonisk i stallet, och väldigt kramsjuk. Enda är att hon ännu inte är riktigt lugn och avslappnad när hon blir ensam inne. Men det löser sig nog när alla andra hästarna oxå är på plats.

Av Annie - 20 september 2011 21:36

Är det någon som har något tips på någon websida där man kan hitta kläder från shockemöhle att beställa från? Har hittat en sida men de hade bara hästkollektionen. Har hittat så mkt fint som jag vill ha. Sen har jag även hittat så mkt fint från HV polo. Och till helgen får man juh lön så det kliar lite i fingrarna att klicka hem lite nya grejer. :)

Av Annie - 20 september 2011 09:01

Ja jag kan inte säga annat än att Hannah är bara för bra. Hade ett mkt trevligt pass igår där hon i början kändes lite seg och motvillig med när hon kom igång ja då kom hon igång ordentligt. Lyssnar på minsta lilla signal och totalt uppmärksam på mej och vad jag vill.


Red lite enkla byten igår och det tyckte juh hannah var riktigt skoj, Växlade mellan att rida hela varv på volten  och bryta av på medellinjen för att fatta ny galopp och byta varv. Oj vilken dålig förklaring men blev en åttvolt iaf när jag bytte varv. :P

Måste växla lite mellan hela varv på volten så hon inte vänjer sig direkt att det är avbrott på medellinjen och ny galopp då hon är så klok så hon lär sig allt på en gång.

Behövde bara räta upp mej och krama i tygeln så var det skritt direkt. gjorde även halt några gånger från galopp och även det gick bra.

Kände att jag fick till galoppen bra igår och att hon var mer under sig med bakbenen och använde dem istället för att bara släpa med dem. Mycket bättre tryck blev det.


Efter det galoppjobbet så blev hon väldigt pigg som hon brukar bli när hon får jobba. Ju mer man jobbar desta piggare blir hon.

Travjobbade sen med mkt tempoväxlingar och samlade ihop traven riktigt och sedan svinga fram henne igen. Och så fin hon var och hon frustade så nöjt.


I övrigt så har även jag blivit förkyld igen. Klarade mej inte denna gången heller. men det är bara att bita ihop. Och så har jag insett att jag måste ta det lite lugnt ibland oxå och inte bara köra på som jag vill, även om det är lätt att bara ignorera kroppen och köra på som vanligt, så har jag insett att det kommer ta tvärstopp en vacker dag isf. Men det är juh så lätt att bara göra som man alltid gör och hoppas att saker går över.

Nåja det återstår att se hur man gör...


  Prinsessan.

Av Annie - 18 september 2011 12:18

Duktig, seriös och noggrann medryttare sökes 1-2 dagar i veckan i ca 1-2 månader, eventuellt längre, Hör av er vid intresse. :)


 

Av Annie - 17 september 2011 11:58

Nu är man hemma igen efter två intensiva dagar i sthlm. Steg upp före fan i torsdags, hade klockan på 04.00 och kl 05 satte jag mej i taxin för att plocka upp två kollegor till och åka vidare mot Kallax. Flygresan gick bra och när vi var framme på kontoret var det möte hela dagen. Avslutade dagen vid 17.30 och åkte in mot stan och hotellet. När vi väl checkat in på hotellet och allt så drog jag och min kära mor ut på staden och turboshoppade lite då vi hade ca 40 minuter på oss innan affärerna stängde kl 19 och vi var tvungna att börja göra oss i ordning för middagen. Jag hittade iaf lite kläder som fick följa med hem.


Middagen hölls i gamla stan och det var en mysig medeltidsrestaurang med god mat, Tyvärr väldigt dålig service just denna kväll vilket var väldigt synd. Började väl gå tillbaka mot hotellet strax innan 23 och då var det raka vägen i säng som gällde då man varit igång sedan kl 04 och det började verkligen kännas.

Näe jag väl gick och la mej så var jag nog lite för övertrött så det tog ganska länge innan jag somnade. Sedan upp vid 7 för att äta frukost och tillbaka till kontoret för mera möten och kl 16.15 avgick planet tillbaka till norr igen. Åkte taxi hem från kallax och då var det bara att skynda in genom dörren för att byta om och åka vidare till stallet och ta hand om hästarna. Bägge två fick vila igår faktiskt.

Och resten av kvällen blev bara lugn.


Måste säga att det var lite farligt att åka ner då jag nu inser hur mkt jag saknar stockholm. Jag ångrar inte att jag flyttade upp då jag är lycklig att jag har både Marcus och Hannah och Wilma såklart, Vilket jag inte hade haft om jag bott kvar, Men jag saknar verkligen själva staden och allt som hör där till. Jag är en storstadsmänniska så är det bara. Nåja man får se vad som händer, Blir nog inte att bo i Kalix resten av livet iaf.


Nu ska jag gå och göra något vettigt.

Ha en bra dag i det fina soliga höstvädret.


Av Annie - 16 september 2011 22:23


Måste juh göra lite reklam för Marcus band. :P

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards