Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under september 2011

Av Annie - 14 september 2011 20:32

Hinner egentligen inte blogga då jag måste hoppa i duschen och sedan börja packa då jag ska på tjänsteresa till Sthlm torsdag och fredag. Blir att lägga sig tidigt då taxin kommer och hämtar upp mej kl 05.05 Det är juh omänskligt tidigt jag måste stiga upp alltså. Ja herregudjag kommer vara som en zombi den tiden.


Sussi är iaf snäll och tar hand om Hannah åt mej så jag behöver inte vara orolig över henne. :D


Jag har haft sjukt mkt kramp i min mage idag, tror det beror på för lite sömn, lite för mkt stress och så slarv med maten på det. Har även haft halsbränna till och från de senaste veckorna. Kanske dags att lugna ner sig lite? Eller så hoppas jag att det går över av sig själv. :P


Nej nu måste jag skynda mej om jag ska hinna med allt och sen ta mej i säng i tid.



Av Annie - 12 september 2011 22:16

På onsdag har vi stått två veckor på holmen jag och Hannah och Hannah verkar trivas hur bra som helst. (Och såklart även jag) Privathästdelen är lagomt stor med 6 boxar, Fast än så länge är vi bara 3 som står där. (resterande kommer senare) Och sen att ha allt så nära och att det är så bra ordning på allt. Vi hade inte kunnat ha det bättre faktiskt. Och då känns det juh ännu bättre att vi trivs så bra bägge två. Hannah fann juh sig tillrätta direkt.


Det blir lite längre att åka men det är helt klart värt det.


Igår så bytte jag och Sofie som står i stallet hästar med varandra så hon fick rida Hannah och jag red Pluppen som han kallas då jag ska vara hästvakt nu till helgen då Sofie ska bort. Kan juh vara bra att ha testat hästen innan iaf. (Och kul att Sofie anförtror hennes häst åt mej oxå. :) ) Pluppen är hennes lilla häst på 170 nånting i mankhöjd. (typ 175 kanske) och jag hade lite svårt att ta mej upp med hoppsadeln och hoppläder. Haha. Men efter några om och men så lyckades jag kravla mej upp på honom iaf och det var stooor skillnad på honom och Hannah. Och då är det inte bara storleken jag pratar om. (Hannah är juh ändå typ 167 i mankhöjd men är ändå så lätt och kompakt i kroppen) Men en riktigt härlig och supersnäll häst alltså trots att han inte är så gammal.

Vi red på utebanan först bara så vi skulle få känna på hästarna lite i alla gångarter och det var riktigt kul att rida pluppen. Jag tänkte inte ens på att han var så stor. Var bara när jag precis satt upp som det kändes stort och man hade juh så mkt hals framför sig. :P


Red iaf i alla gångarter och och satt bara och log hela tiden över hur kul det var. Nyttigt för mej att få rida lite andra hästar oxå då jag bara ridit Hannah de senaste ett och ett halvt året typ.

Efter vi ridit så skrittade vi av hästarna ut i skogen en sväng och det var riktigt mysigt. Finns juh en del fina ridvägar i holmen oxå. :)


Red Hannah en sväng idag oxå och måste bara säga att galoppen kändes hur härlig som helst idag. Mycket nöjd!


Nåja nu måste jag gå och lägga mej så jag orkar upp imorgon.


God natt.

Av Annie - 11 september 2011 13:23

Torsdagens ridpass har jag juh inte skrivit om ännu.


Red iaf i ridhuset och Hannah kändes som stel och ville inte riktigt släppa efter så hon kändes nästan lite stötig. Tror det berodde på att i onsdags så var hon ute utan täcke och när hon kom in så skakade hela hon som ett löv så hon fick på sig ett ulltäcke ett tag och äta lite mat så hon blev varm igen. Så hon hade säkert stått och spänt sig en längre stund ute då vilket då gjorde att hon kändes så spänd när jag red.

Nu har hon täcke på sig ute så då ska hon juh hålla sig varmare. Hon tycker juh inte alls om när det blåser på henne. Är man känslig så är man, Sen är det juh inte bättre av att det är både brunst och att hon börjat fälla lite päls oxå.


Nåja tillbaka till ridpasset nu så gjorde jag mkt övergångar, tempoväxlingar och volter för att få henne att slappna av och komma loss i baken. Galoppen var ganska stolpig i början och kändes inte alls rund och fin, men efter en del tempoväxlingar där med så kändes det bättre. Tröck på henne framåt efter långsidorna och då kom bakbenen igång och borta var stolpandet och nu började hon vinkla benen lite oxå. Så summan av det hela var att mot slutet så släppte hon och kändes mjuk och fin igen.


Av Annie - 9 september 2011 18:15

Idag blir det ingen uppdatering då vi ska iväg på middag ikväll.


Har precis kommit hem från stallet och ska snart hoppa i duschen och börja göra mej iordning för kvällen.

Får skriva imorgon om gårdagens ridpass.


Önskar alla kalixekipage som är och tävlar nu ihelgen ett Stort lycka till! :D



Tänk att snart är det vinter och kallt igen. Tiden går verkligen fort.

Av Annie - 8 september 2011 13:51

Finns det någon vänlig själ som vill skänka mej massor med pengar??! Eller lite går väl oxå bra. :P


 


Har hittat så mkt fint jag vill ha från alla nya höst och vinter kollektioner som kommer ut nu. Åh det kliar i fingrarna. Men måste juh spara lite pengar till Bahamasresan oxå så därför är det lite stopp på shoppingfronten för mej.


Spana in de nya kollektionerna på länkarna nedan.


Kingsland

Mountain Horse

Och även Pikeur och Eskadrons vinterkollektion är juh riktigt smaskig.Åh vad jag vill ha!

Av Annie - 8 september 2011 11:57

Nu är jag nyfiken på er läsare som läser min blogg.

Så därför vore det skoj att få veta vilka ni är. Så ni som läser, släng in liten kommentar om vem ni är. :D


 

Av Annie - 7 september 2011 09:45

Igår blev det bara ett lugnt longeringspass för Hannah. Blev en del övergångar efter att hon var uppvärmd: skritt -trav -skritt- halt -skritt - halt- skritt - trav- galopp - trav- galopp - trav -skritt -trav ja osv. och lite tempoväxlingar i trav. Tog lite galopp i bägge varven där hon fick rulla på lite och hon lyssnade jätte bra och var fin. Skönt för henne att få jobba lite utan ryttare oxå.


Sedan kom Pernilla förbi och hälsade på och det var riktigt trevligt att träffa henne igen och surra lite efter att knappt ha sett henne på hela sommaren. Kommer sakna henne nu när vi inte är sambos längre. 


Annars så är jag extremt trött och har varit det de senaste dagarna. Känns lite som att det är en förkylning på gång igen, men jag hoppas att det går över snabbt och inte bryter ut. Orkar inte vara förkyld nu.

Och det är riktigt höstväder ute, Blåser jätte mkt och är allmänt mulet och grått. Regnat har det oxå gjort från och till.

Och jag som är så frusen tycker inte alls om detta väder, Skulle helst vilja ligga i sängen och dra täcket över huvudet och få sova i några veckor med Wilma som värmer mej.


Lilltrollet som alltid ska sova under täcket med mej.

Av Annie - 6 september 2011 22:21

Klicka på bilden nedan för att följa min blogg! :D



 

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards