Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under maj 2012

Av Annie - 23 maj 2012 13:40

Jag har juh nämnt tidigare att Hannah är rädd för andra hästar och att vi får se hur hon reagerar på framridningen på tävlingen. Då är det flera som tipsat om att jag ska ha en röd rosett i svansen så att iaf vi kanske får lite mera space och slipper kasta oss runt om vi får någon för nära. Och det kan juh faktiskt vara e idé. Även om nu Hannah inte surar och sparkas mot andra men risken finns juh att någon kanske får oss i knäet. :P Och det vore juh kanske lite jobbigt hihi.

Och med tanke på att hon reagerat en del hemma bara så kanske de vore något att testa?


Ska iaf se om jag har något rött band som jag kan knyta fast och så måste jag juh bara komma ihåg att ta ut det innan man går in på banan. Nåja har jag inget hemma så ska vi nog klara oss lika bra ändå. Jag orkar då inte åka iväg och köpa något bara för just det så. Ska iaf fundera hur jag ska göra.


 

Av Annie - 23 maj 2012 11:07

LIVET ÄR SOM ETT SMÖRGÅSBORD.

Vi sammanfattar det så här:

 

Du tittar på allt som är vackert och som du inte tycker om utan att ta av det.

Du tar inte heller av någonting som du själv inte tycker om bara för att andra gör det.

Du äter bara av de riktiga godbitarna för att du skall orka allt som just du tycker är fantastiskt gott.

Om det är någonting som du inte har smakat förut som ser frestande ut så tar du en liten bit och smakar nyfiket.

Om du inte blir mätt på godbitarna så tar du någonting som du tycker är gott men aldrig någonting som du inte tycker om.

Av Annie - 21 maj 2012 18:30

Den andra tävlingen som jag och Hannah var anmälda till kommer inte att bli av. Den har blivit inställd. Tråkigt. Nåja det går inte att göra något åt men debuten blir iaf av som planerat och det är juh iaf kul. Får ta och spana på lite andra tävlingar som kan passa istället då. Tyvärr så finns det dock inte så många tävlingar här uppe i norr.


Nå nu fokuserar vi iaf på den första tävlingen så tar vi resten eftersom.

Av Annie - 21 maj 2012 10:42

Fullt upp som vanligt och därför har bloggen inte varit speciellt prioriterad.


Haft han om Pluppen oxå sedan i torsdags tom igår och han har varit väldigt fin att rida. Linnea hade hand om Hannah i torsdags och i lördags och de övriga dagarna har jag haft henne. Även hon har varit väldigt fin även om jag inte ridit allt för avancerade pass (utan bara lösgörande i alla gångarter) med henne just i helgen då hon gått ganska ordentligt tidigare. Och det kommer bli lite extra trimmande under veckan oxå så. Iaf så hästarna har varit fina. :)

Och sedan har det även varit fullt upp i övrigt med folk och hundvakt och party osv.


Men idag är det måndag igen, lite jobbigt då jag gärna hade kunnat vara ledig lite längre! Idag känner jag mej galet trött och faktiskt lite risig. Tror det kanske kan bero på pollenallergi. Eller så börjar jag att bli sjuk. Fast det har jag absolut inte tid med så därför har jag bestämt att det bara är pollen. Kommer köra på även om det visar sig vara något annat för då får jag ta det sen när det finns tid. Nu har jag så mycket annat inplanerat som kommer gå före.


Sen smids det planer för fullt just nu och vi får se hur det blir med allt. Men spännande är det iaf.

Av Annie - 17 maj 2012 22:39

Åh vad skönt att vara ledig nu i fyra dagar! Idag har jag sovit till strax efter 13. Jag behövde tydligen sova, även fast jag vaknat från och till några gånger under morgonen. var även upp en sväng på förmiddagen men somnade sedan om igen. Och jag har känt mej galet trött på sistone och ja jag behövde tydligen få sova ut ordentligt. :P (Och det har jag då verkligen gjort då jag gick och la mej vid 23 igår.)


Har iaf en miljon tankar som snurrar i huvudet just nu.


Var i stallet tidigare och red fina Pluppen och pussade lite på Hannah. Linnea har haft Hannah idag så hon hade redan blivit riden men lite mys fick hon då iaf. Jag har hand om Pluppen från idag tillochmed söndag då Sofie har åkte hem över helgen. Alltid lika kul att ha hand om Pluppen oxå. Han och Hannah är så olika men jag tycker om de båda två iaf.


Blir ett kort och flummigt inlägg men som sagt så har jag många tankar som snurrar i huvudet just nu.


Men jag är iaf väldigt taggad inför tävlingen! Nu är det inte långt kvar och jag och Hannah kommer visa att vi faktiskt oxå kan (nåja att vi iaf kan komma till start och se fina ut även om vi inte har någon chans så i övrigt, men vi tänker tävla för att det är kul för oss och våran utveckling och ingenting annat.) till alla som nu misstror hela tiden! Herregud jag vet juh att det är min och Hannahs första tävling och att vi inte har några flaschiga gångarter att komma med osv så nog vet jag hur det ligger till och hur läget ser ut. Vi är inte på samma nivå som andra ekipage. Jag är nöjd och glad om vi bara tar oss igenom programmet i hyffsat tempo och att jag kan kontrollera Hannah och inte får en blackout på banan och glömmer allt!

Men som sagt så tävlar vi inte nu för att plocka rosetter utan för att vi ska ha kul och få lite svart på vitt hur vi ligger till och vad vi behöver jobba mer på! Så nu har jag fått gnälla lite över det oxå. Jag är iaf taggad inför tävlingen och ser det som en kul grej och bra träning!


Oj det blev visst inte så kort iaf men men. :)

Av Annie - 16 maj 2012 09:54

Provade rida igenom La:4an igår igen och nu satt det faktiskt mycket bättre än sist. problemet kom i skänkelvikningarna där jag inte riktigt hade hunnit få ordning på henne och mej själv då hon tycker att man ska ladda och springa fort så fort man vänder upp efter medellinjen. Men men så kan det gå. Sen fick jag inte riktigt upp fronten i travökningarna som jag vet att vi kan.

Den förvända galoppen satt iaf jätte bra nu även om jag inte gjorde svängen ut i förvänd så tvär nu utan tog den lite mjukare och det var Hannah nöjd med när inte väggen kom emot. Ska prova rida på utebanan i helgen och rida igenom det där utan en massa väggar ivägen. :)

Men känslan var mycket bättre och nu känns det iaf inte helt hopplöst, men vi kommer fortfarande bjuda på ordentlig underhållning i den klassen haha.


Men nog är det en härlig känsla när det funkar och man riktigt känner suget i handen och hur hästen kommer upp ordentligt med ryggen och man känner hur den jobbar igenom hela kroppen med bra påskjut bakifrån. Även om Hannah var pigg och laddad igår så kunde hon ändå vänta och jag kunde komma ner i sadeln och få till bra ridning.


Nu är det inte alls så långt kvar till tävlingsdebuten och jag är taggad. Ska bli riktigt roligt faktiskt! (även om jag kommer vara sjukt nervös när det väl är dags!)

Av Annie - 15 maj 2012 15:20

Nu verkar det ha löst sig med bete till sommaren iaf. Skönt!


Har egentligen tom två alternativ. Ett bete men då behöver jag ordna sällskap åt Hannah då jag inte vill att hon ska gå själv. Någon som behöver bete? :)


Sedan har jag fått erbjudande att stå på samma bete som en av de andra privathästarna i stallet. Blir juh nära och bra då det ligger närmare risön så det skulle fungera det med. Skönt är det iaf att det har löst sig. (Eller så gott som iaf, är inte riktigt helt klart ännu.)


Dock blir det dygnet runt bete för Hannah i år, men jag tänkte att jag skulle prova på det och se om det fungerar och att hon inte tappar hullet. Hon har juh gått ute dygnet runt tidigare men förra sommaren sov hon inne. Så nu ska vi prova igen. Jag är iaf glad att det verkar lösa sig och att jag inte behöver ta till min nödlösning som jag hade.



Bild från ifjol när bästa brudarna Hannah och Simona höll på att vänja in sig på bete.

Längtar verkligen till sommaren!



     

Av Annie - 14 maj 2012 21:37

Hannah tycker verkligen inte om regn och blåst. Idag när jag skulle börja rida efter att jag skrittat fram märkte jag att hon inte kändes som vanligt och så men hon var inte halt. Men hon kändes spänd över ryggen och länden. Hon hade skakat en del när hon kom in även fast hon haft ett tjockare täcke på sig ute, men eftersom hon har slutat sova med pyjamasen så var det tydligen inte tillräckligt. Hon är juh en känslig prinsessa. ;) nåja, jag satt iaf av och promenerade med henne i ca 20-30 min ytterligare (utöver den vanliga framskrittningen) så hon fick komma igång mer ordentligt utan att ha mej på ryggen. och efter det satt jag upp igen och provade på nytt och nu var det mycket bättre. Travade och galopperade och hon lossnade fint och frustade som en galning. Så inatt sover hon med pyjamasen igen och nu hoppas vi att värmen kommer så hon kan börja vara naken hon med utan att bli spänd som en stålfjäder och skaka direkt det blåser lite. (idag har det juh dock blåst storm och regnat på tvären så det är inte så konstigt att hon spänt sig.)


Men skönt iaf att det släppte och att det inte var "något värre" än lite spänningar iaf.


 

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards