Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under juni 2012

Av Annie - 23 juni 2012 17:40

Man blir trött av att gå på bete.. :-)

 
Av Annie - 22 juni 2012 18:10

Önskar er alla en trevlig midsommar! :-)

 
Av Annie - 21 juni 2012 12:34

Hon börjar biffa till sig!! :-D det tar sig iaf.

 
Av Annie - 21 juni 2012 11:05

Long time no see! Ne men tänkte bara lämna ett livstecken och säga att vi alla lever och mår bra. :-) visst är de söta ihop?!

 
Av Annie - 14 juni 2012 10:08

Igår efter jobbet var jag in till stan och tog en fika med Sofie och sa hejdå då hon åker hem till östersund idag och i höst drar hon vidare till tyskland. Jag hatar verkligen att säga hejdå till människor jag tycker om!   

Men önskar henne lycka till med allt och jag vet att vi kommer ha kontakt iaf. :)

Men det är ändå jätte tråkigt och jobbigt att behöva säga hejdå, även fast jag tycker det är helt rätt att flytta och prova på olika saker.



Kvällen spenderades i stallet där jag tömde ur skåpen och skurade ur dem. Det är juh sjukt hur mycket grejer man samlar på sig. Ändå är det inte ens hälften av allt som jag hade i skåpen! Resten av grejerna ligger i förrådet, garaget eller i andra bilen, och en del ligger inne i min hästgarderob oxå. Shit alltså, behöver då inte köpa nåt nytt på länge egentligen. Men får se hur bra jag lyckas hålla det då eftersom jag tycker att det är såååå roligt att shoppa. :)

Ja hela volvon blev iaf proppfull så nu ska jag lyckas organisera upp allt oxå haha, det är ett projekt för sig!


Mockade även ur den sista kärran från Hannahs hage och ordnade till tråden igen och lite allmänt pyssel. Sedan åkte jag till hagen och pussade på hästarna. De är juh för söta tillsammans och det är roligt att bägge kommer och möter en vid grinden när man kommer.   Pluppen skulle nog helst vela stå och mysa i flera timmar, Han följer verkligen efter en som en liten hund. Även Hannah tyckte det var mysigt att kramas en stund, även om hon inte har tålamod att stå lika länge.


Marcus har iaf smittat ner mej med sin fina förkylning han fick ihelgen! Kände igår att jag började få ont i halsen och därefter har det bara blivit värre och värre. Just nu känner jag mej ganska risig även om det inte är så farligt ändå. Hoppas iaf att det är snabbt övergående då jag har planerat att rida hästarna.

Av Annie - 14 juni 2012 09:29

Mina fina!

 
Av Annie - 13 juni 2012 09:46

Har blivit två sena kvällar nu i rad. Igår var jag till stallet och tämde ur bädden i Pluppens box. (Sofie tömde Hannahs i måndags och började i pluppens) och därefter skurade jag boxarna. Det tog sin lilla tid och därefter gick jag ut och mockade Hannahs hage. Efter X antal kärror och efter att ha slagits med alla mygg som nu vaknat tog jag och började tömma skåpen. Har packat in sadlarna och tränseen och lite täcken mm i bilen men sen gav jag upp då klockan blev så mycket. Åker och tar resten ikväll och skurar ur skåpen, sen är allting klart.


Efter stallet åkte jag till hästarna på betet och typ dränkte dem i myggmedel och stod och kramades med dem en stund. Pluppen var extremt kelsjuk och följde efter mej som en hund i hagen. Stod länge och kliade honom innan jag tog mej an Hannah. Hon kom snällt fram och jag sprayade henne och sedan rengjorde jag hennes sår hon fått på halsen då hon åkt på någon smäll. Inget allvarligt men rengjorde och smorde lite 4 ess så inte myggen och flugorna ska irritera i såret. Och sedan stod jag och kliade henne en lång stund innan jag sa godnatt och åkte hem.


Men myggen är seriöst helt galna nu! Det sa bara pang så exploderade det med mygg, har kommit hur mycket som helst från ingenstans och enerverande är dem när de ska surra kring öronen hela tiden! Sjukt envisa är dem. Det är verkligen en nackdel med sommaren att myggen ska finnas.


 

Av Annie - 12 juni 2012 10:37

Igår fick hästarna äntligen komma ut på bete. Åh vad lyckliga de var och man ble glad bara av att se dem så lyckliga. Det är 4 hästar som går tillsammans och Hannah har fått sig en beskyddare i form av boxgrannen Bufflan. Pluppen hänger ihop med gamla hagkompisen då istället. Hannah var så lycklig att få sträcka ut i stor hage med kompisar och Pluppen njöt för fullt han med, Betesläpp är verkligen så roligt att se! 


Det verkar fungera bra med alla tillsammans och det är skönt. Är bara Hannah och en valack som behövde göra upp lite men det löser sig nog. Igårkväll stod då alla 4 så lugnt på rad och tuggade gräs. :)


Ikväll blir det att åka och städa ur boxarna och stallet och mocka ur hagen så det blir snyggt och klart där.

Så det blir kvällens uppdrag, finns iaf inte brist på saker att göra. ;)

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards