Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under juni 2012

Av Annie - 12 juni 2012 09:17

Var juh som sagt på massage igår och det var tydligen mer än välbehövligt. Herregud vad han ojade sig när han kände igenom min rygg. Och jag som inte alls har tyckt att det varit så farligt förutom att jag känt av låsningen lite mellan skulderbladen och lite huvudvärk. Hmm vaddå att man har höjt sin smärttröskel hela tiden.

Han frågade om jag varit med om nåt trauma haha typ ett hårt slag eller ramlat av hästen, och det har jag juh inte så det var tydligen ganska illa. Men efter att ha fått masserat upp krampen i musklerna och knäckt upp skulderbladen och även alla låsningar jag tydligen hade i nacken så är jag nu som en ny människa. Även om jag kände mej ganska mör igår och även lite öm i ryggen. men han sa även att jag nog kommer bli ganska påverkad av behandlingen nu i några dagar då det satt så ordentligt som det gjorde.


Nåja nu är det iaf åtgärdat och just nu känner jag mej ganska bra, Öm men kan iaf andas bättre.

Och jag som inte tyckte att jag hade de så illa i ryggen. :P



 

Av Annie - 12 juni 2012 08:16

Äntligen har hela gänget fått komma ut på bete! lyckliga hästar. :-D

 
Av Annie - 11 juni 2012 09:13

Har bara blivit lite mms bloggning nu under helgen som kanske märks men har inte haft så mkt tid över.


I Fredags var jag på studentutsläppet och grattade Sofie och Linnea med blommor och varsin flaska champagne. Och därefter var jag och skrev klart kontraktet och allt på Pluppen! Så nu är han min egna "lilla" prins!! Jag är så glad över det och det kommer bli kanon i framtiden. :D


 


 

I Lördags var jag först funktionär på KRFs ponnydressyrtävlingar från kl 7-10. Jag och Wilma var parkeringsvakter. :P

Och Wilma var helt slut efter de tre timmarna haha. Ne men efter att jag var klar med funktionärsjobbet så drog jag vidare och byggde sommarhage till hästarna och det tog några timmar det med, men klart blev det och hästarna kommer nog bli så glada när de får komma ut!

Och sedan var det stallet som vanligt. och på kvällen så byggde jag och Marcus ihop nya sängen som han varit och hämtat.


 


 

Igår hade jag stalljour igen. Sista stalljouren för sommaren nu. :) Hannah låg ner när jag kom på morgonen och jag satt länge och kliade henne och bara hade det mysigt. Sedan fick de mat och jag åkte hem och sov i några timmar till. På kvällen var jag tillbaka i stallet igen och Sussi kom förbi och hälsade på en sväng. Trevligt.

Och sedan kom även Frida till stallet och det är alltid lika kul att umgås med henne. Hon hade med sig några sadelgjordar som jag skulle prova på pluppen då jag inte hade någon just nu. Hittade iaf en dressyrgjord som passade så jag red Pluppen och Frida red Hannah. Kul att få bägge hästarna motionerade och få trevlig sällskap under tiden. Pluppen kändes fin trots att han fått vila några dagar, och det såg fint ut när Frida red Hannah oxå. Hannah var lite stel och stolpig i början då det regnat hela dagen och hon nog spänt sig lite men hon släppte snabbt ändå. Så det var kul att se henne under någon annan. :) Och som sagt så red Frida henne bra.

Sen vart det nattning av hästarna och allmännt surrande med Frida och sedan Maria oxå. Blev ganska sent i stallet men det var en trevlig kväll.


 


 

Nu är det måndag igen och även idag kommer jag ha fullt upp. Har massagetid på eftermiddagen som verkligen är välbehövligt nu då jag dagligen har spänningshuvudvärk och känner att jag har en ordentlig låsning mellan skulderbladen, så det ska bli skönt att få bort den iaf.

Och efter det blir det stallet och betessläpp för hästarna! :)


Av Annie - 10 juni 2012 15:03

Såhär trött blir man av att vara funktionär på dressyrtävling. :-P slockade så fort hon kom in i bilen.

 
Av Annie - 10 juni 2012 07:35

Morgontrött. <3

 
Av Annie - 8 juni 2012 15:52

Tillåt mej att presentera min nya prins! :-) är härmed stolt ägare till två underbara och fina hästar. :-D

 
Av Annie - 8 juni 2012 09:17

Nu har jag anmält mig och Hannah till en ny tävling. :) Den 30 juni är det tävlingar på Norrskenet och vi är anmälda till en LB:2 och LA:4. LAn kan vi juh programmet till så nu ska vi bara plugga in LB:2an. Kommer dock inte hinna rida den på bana speciellt många gånger då vi kommer flytta hästarna till betet här i helgen eller i början på nästa vecka.

Men det finns juh nån äng jag kan öva på så det ska nog gå bra haha.


Så är det någon som är sugen på att följa med på tävlingen så är det bara att säga till. :)


 

Av Annie - 7 juni 2012 09:10

Det är inte så hög aktivitet här men har fullt upp  med annat.


Hästarna går på lite halvfart men rids iaf. I tisdags hade vi avskedsfest för en på jobbet så det var middag och sedan var det party. Och nog var det ett ordentligt party! :) Shit så roligt jag hade alltså. Bästa Frida och Linn var oxå med och vi var då taggade. ;P Det var iaf en väldigt rolig kväll.


Igår var det bara lugnt. var och kollade på alla som gick balen (var juh tvungen att se mina kompisar som gick oxå) och tjejerna var sååå fina! Kommer ihåg när jag själv gick balen och hur kul det var. :)

Efter balen så var jag till stallet och betade med hästarna och tog in dem och pysslade lite och gav mat innan det fick gå ut igen. Idag ska iaf bägge två ridas. Får se vad jag hittar på, beror lite på vädret.


 

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards