Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Annie - 7 februari 2012 22:20

Blev ingen träning för mig ikväll då det ska fortsätta envisas med att vara så kallt och då klara inte min astma sig utan jag får extremt problem med andningen. SURT! Jag hade juh hoppats på att det skulle ha blivit bättre och varmare tills idag men icket.


Istället tog jag och ryktade Hannah ordentligt. Och hon fäller nu sin vinterpäls extremt mycket. Hon går då bara efter ljuset och inte alls efter graderna. Jag skulle då inte vela fälla min päls när det är mellan -25 och -35 i en vecka. Men Hannah tycker då tydligen att det är dags. Vet dock inte om det var sådär supersmart att rykta henne med gummiskrapa för att få bort massa päls när jag har så tungt att andas. Det gjorde nog inte saken bättre om man säger så. :P

Men men, ibland gör man först och tänker sen. Pälsen måste juh bort vare sig jag har svårt eller inte. :P


Men nu tycker jag att det är dags att bli varmare ute. Jag orkar inte med att gå runt och frysa hela tiden.

Less på att ingenting fungerar när det är så kallt. Bilarna går sönder, och man måste ha ett ton kläder på sig för att våga sig ut genom dörren. Att klä på sig är juh verkligen en smärre procedur med alla lager och sen går man runt som en michelingubbe och allt blir bara tungt och jobbigt. Märks det att jag inte alls gillar kyla?


 



Av Annie - 7 februari 2012 12:57

Idag är det två år sedan som jag flyttade från Stockholm till Kalix igen.tiden går fort, men nog saknar jag Stockholm väldigt väldigt mkt. får se vad som händer i framtiden. kanske att man flyttar ner igen. finns juh mkt fina stall och tävlingsplatser i sthlm oxå. :-P

Av Annie - 7 februari 2012 07:15

Nu ska vi se hur detta fungerar då...testar att skriva ettinlägg genom att logga in via webbläsare istället för att skriva mms eller sms inlägg. detta verkar juh fungera hyfsat iaf. men lite jobbigt var det nog allt. :-P

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards