Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Annie - 14 februari 2012 17:03

Hur kommer det sig att man kan vara riktigt taggad och motiverad till att göra saker och ting men samtidigt känna sig så totalt orkeslös så man helst inte vill göra något?


Känns väldigt kluvet om jag säger så. Logiskt?


 

Av Annie - 14 februari 2012 11:16

Igår blev det en vilodag för Hannah då ridhuset var bokat för hundträning.

Så jag tog tag i projekt Hannahs vinterpälsfällning än en gång. Drog först igenom henne med ryktstenen och sedan med gummiskrapan. Och jag lovar att jag hade mer päls på mej än vad Hannah hade kvar på kroppen. Herrej''lar vad hon fäller päls alltså. Vet inte vart allt kommer ifrån då jag inte tycker att det minskar något på kroppen på henne. Hon fäller juh fortfarande lika mycket ändå. Efter att ha sopat av mej själv oxå och plockat diverse hårstrån ur munnen på mig så borstade jag av Hannah bara och la på henen pyjamasen igen.


Sedan fick jag leka lite doktor då en annan häst i stallet hade ett ordentligt broddtramp. Och jag lämnar juh självklart inte en  häst som jag ser har ett sår, utan jag ringde ägaren och pratade lite och sedan tog vi och rengjorde såret och la bandage och sedan lindade jag stallbandage över så allt skulle sitta på plats över natten så det inte skulle bli smutsigt.

Fick hjälp av Josse som kom förbi stallet en sväng. och vi hade ett väldigt bra teamwork. :P och pållen var då så snäll hela tiden. Fick rapport i morse av ägaren som varit förbi stallet att allt såg bra ut. Känns juh skönt att höra. :)


Och sedan vet jag inte riktigt om jag håller på att dra på mig någon förkylning eftersom jag ännu har problem med astman och känner mej så extremt trött hela tiden. Trodde juh först att astman berodde på kylan, men nu har det juh blivit varmt ute igen så kylan är det då inte. Nåja hoppas det går över snabbt iaf.

För nu har det varit nog mycket under hela vintern så nu ska jag och Hannah hålla oss igång och fortsätta träna. Är juh taggad att komma vidare i våran utveckling och hon har känts väldigt fin de senaste gångerna jag ridit, även om det bara varit kortare och inte så avancerade pass.


 

Även om det är så här jag känner mej just nu.

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards