Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 24 februari 2012

Av Annie - 24 februari 2012 14:50

Igår kom Frida med sin pålle Nova till holmen för att rida. jag var dock försenad hem från föreläsningen i lule så vi hann inte rida hela passet tillsammans.

Kom iaf till stallet och snabbmockade och tog in Hannah och gjorde iordning henne för ett pass och gick ut i ridhuset och gjorde Frida sällskap. Vi hann juh iaf rida en stund tillsammans.


Hannah kändes först lite seg i traven och ville inte riktigt, beror nog lite på brunst och den enorma pälsfällningen, men efter en stund gav hon med sig  och blev bättre. I galoppen var hon finare än på länge faktiskt. Rund mjuk och fin och i princip inga protester. Rullade på hur bra som helst. Så jag var väldigt nöjd över henne. I traven efteråt blir hon lite springig men hon lyssnade ändå bra och kunde slappna av fint. Blev inte alls ett så jätte långt pass, men den stunden jag red kändes bra. Och det var som sagt riktigt roligt att få lite sällskap när jag red för en gångs skull. Annars är jag alltid nästan ensam när jag rider. Så det var kul att Frida kom. :)


 


Och denna vecka har Hannah även fått vara ute i skogen eller runt byn 2 dagar med Linnea. Längtar verkligen tills det blir ljusare ute längre på kvällarna och varmare så man kan börja rida ute mer och utforska lite nya vägar. Just nu är det alldeles för mycket snö, så då blir det bara att rida efter vägen. Men snart förhoppningsvis!

Av Annie - 24 februari 2012 10:15

Igår eftermiddag var jag på en föreläsning av Kay Pollak och jag måste säga att det var riktigt riktigt bra och inspirerande att lyssna på honom. Han var verkligen underhållande och han lyckades hålla en intresserad hela tiden.


 


Man fick sig verkligen väldigt många tankeställare om hur man är och hur ens tankar verkligen påverkar en.

Åh det var så himla intressant!


Denna föreläsning var om att välja glädje.


Köpte även bägge hans böcker,

   


Så om ni någon gång får chansen att gå på en av hans föreläsningar så tycker jag absolut att ni ska göra det! Verkligen så värt det.


Och det finns mycket av vad han sa som jag kommer att ta med mej. Varje ny dag är den första dagen på resten av våra liv! :P

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards