Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 10 november 2011

Av Annie - 10 november 2011 20:14

Igår tog jag ett dressyrpass med Hannah i ridhuset. Invigde de nya bruna skydden med ludd och hon var så söt dem. :)

Eftersom det har varit clinic på holmen för Arthur Kottas-Heldenberg på holmen (som jag tyvärr inte kunde vara med och titta på, synd!) så stod de en massa stolar med filtar och någon gran och dressyrstaket och diverse annat på ena kortsidan i ridhuset. Perfekt som lite mental träning för Hannah, fast hon brydde sig inte något om det iaf. :P

Passet i sig gick helt okej och hon kändes väldigt fin. Förutom vissa stunder då hon tyckte jag var jobbig med henne, red övergångar,tempoväxlingar och lite öppnor och bakdelsvändningar.

Travjobbet var hon riktigt fin i och jobbade på bra i fin form och det kändes riktigt trevligt.

Galoppen var mycket bättre i högervarvet, i vänster ville hon inte riktigt hålla sig i formen och stretade emot en del i ställningen men det släppte hyffsat efter en del jobb. En annan sak som inte alls fungerade igår (har även märkt det vissa gånger tidigare) var galoppfattningarna, vet som inte alls vad hon har fått för sig och börjat med för olater, när jag gör en galoppfattning så har hon börjat rusa fram i trav och som ramla in i galoppen, Har fått disskutera detta med henne några gånger och det brukar alltid bli bra, men de första fattningarna vill hon som inte göra ordentligt och sätta under sig. Och jag vet att hon kan (och jag med för den delen) så nu får vi börja träna på att göra ordentliga fattningar och inget spring och annat svammel. Nåja vi ska nog få ordning på det oxå.


Idag har iaf Linnea haft hand om Hannah så jag har fått en ledig kväll, har bara slappat i soffan och tänkte nog gå och sova tidigt ikväll, känner att det kan vara välbehövligt. Är så himla trött och less på denna hosta som jag nu dras med. Hoppas det går över snart.


Imorgon ska jag åka till stallet direkt efter jobbet och hålla lite lektion för Linnea på Hannah.


En trött och nöjd tjej efter gårdagens pass.



 

Visst var hon fin i sina nya skydd. :)

Av Annie - 10 november 2011 19:26

Bästa kompisarna Wilma och Salukivalpen Siri.


Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards