Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 24 november 2011

Av Annie - 24 november 2011 14:00

Jag har suttit och tittat en hel del på hästannonser och det finns verkligen väldigt många fina hästar ute på annons nu.

Jag är väldigt sugen på att skaffa en till pålle, men jag tror inte min sambo skulle bli så glad på mej då. :P

ne men seriöst så skulle det vara riktigt roligt att ha en till, problemet är bara hur jag ska ha tid till det. Det är där problemet sitter, hur tiden ska räcka till, och orken! Jobbar ändå heltid och har sambo och hund som man kanske vill hinna se under veckorna oxå. Skulle helst vilja jobba halvtid men ha heltidslön för det. Då skulle det vara perfekt.


Ja nå det tåls att fundera på iaf och suget finns då. :)


 


Sen vill jag ha en till vovve oxå. :P haha .

Av Annie - 24 november 2011 08:14

Igår hade jag hand om en annan häst i stallet som jag inte tagit hand om tidigare. Så när jag mockat och fixat all mat till Hannah och K så tog jag in alla hästarna.

Hannah hade sin sista vilodag efter vaccinationen igår så då blev det bara pyssel och en ordentlig rykt.

Efter det gjorde jag i ordning K för en ridtur. Han är inte speciellt gammal, och han ligger efter ganska mycket i sin utbildning så han är som en unghäst. Det var en rolig upplevelse att rida en annan häst, och jag har inte direkt ridit så många unghästar heller men passet gick riktigt bra och både häst och ryttare var nog nöjda. Blev väl ett pass på ca 30 minuter. När jag fixat klart allt med K och skulle gå in till Hannah och fixa täcket och mocka undan någon hög (kan inte låta skiten ligga mitt i boxen när jag åker hem, utan jag måste slänga det i ett hörn i boxen så hon inte behöver ligga på det eller allmänt bara stå i det. Är en tvångstanke jag har.) så var hon extremt kramig och nöp nästan fast mej med halsen så jag inte skulle flytta på mej och följde efter mej i hela boxen. Så självklart stod vi och kramades en stund och så kliade jag henne lite innan jag gav alla hästarna sin kvällsmat.


Idag ska jag iaf rida Hannah igen, Får se om damen är mycket pigg eller om hon håller sig på mattan. :)

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards