Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 21 november 2011

Av Annie - 21 november 2011 22:06

Åkte till stallet nu på kvällen för att fixa det sista stallsysslorna och sedan blev det pyssel med Hannah.

Ryktade henne och kände igenom henne och hon var lite varm på höger fram och hade även en liten bula så hon har nog lyckats sparka sig själv eller nåt sådant. Hon var iaf inte öm. På höger bak däremot har hon lyckats trampa ett fint broddsår precis på kronranden och de hade runnit en del blod nerför hoven. Så jag vet inte riktigt vad hon hade pysslat med ute i hagen. Rengjorde såret och la över ett "bandage" så det inte ska komma in så mkt smuts. Det såg inte så farligt ut och det var ganska ytligt så det är ingen större fara iaf.


Tempade henne och hon hade ingen feber och var pigg och glad så hon verkar då inte reagerat något på dagens alla sprutor.


Kelsjuk som vanligt var hon och efter alla sysslor fick hon kvällsmat (burken och en tuss hö) och en puss på mulen och sedan har kvällen bara varit lugn.


Tricktränade lite med Wilma nu under kvällen och hon blir så överladdad och gör alla konster hon bara kan på en gång utan att jag sagt ett enda kommando i hopp om att få lite godis. Sötnos!


Nu är det dags att sova så man orkar jobba imorgon. :)

Av Annie - 21 november 2011 15:16

Ja idag kom veterinären och vaccinerade Hannah och kollade även tänderna på henne.


Och fast hon hade fått lugnande så ville hon absolut inte att man skulle kolla henne i munnen. Är man en känslig dam så är man. Och hon visar det verkligen.


Hon var trött så hon nästan somnade men ändå så stretade hon emot så mycket hon bara kunde och vi var tvungna att bremsa henne för att vet skulle få raspa de vassa kanterna som hon hade. Och då gick det ändå bra.

Men nog är juh damen så precis med allting och nog visar hon tydligt när det är något hon inte vill. Drogad eller inte.

Hon tyckte tom att vaccinationssprutorna för influensa och botulism som hon skulle få sedan var obehagliga även fast hon hon fortfarande var groggy.


De två andra hästarna som skulle vaccineras stod då så lugnt och snällt och brydde sig knappt.


Men är man känslig så är man, synd bara att hon inte förstår att allt skulle gå så mkt snabbare och enklare om hon bara stod lugnt och inte brydde sig så mkt.  Men det är juh inte så lätt att förklara för henne.


Hon skötte sig ändå bra och nu ska hon få vila i några dagar. Vi missar morgondagens Maria träning men vi får ta nya tag senare.

Av Annie - 21 november 2011 08:31

Jag har funderat länge nu på om jag ska klippa (raka) Hannah eller inte.

Och om det skulle bli aktuellt så blir det isf bara en halvklippning så hon ändå har kvar pälsen på rumpan och ryggen.


Som det är nu så svettas hon så himla mycket direkt man rider och hon blir som svettig bara av att ridas fram.

Iofs så har det inte blivit vinter och kallt ännu så det kanske blir mindre när det väl blir vinter.

Sen så är hon juh så frusen vilket oxå gör att jag tvekar på att klippa henne, men dock så kommer det bli ganska mycket träning i vinter och ridning i ridhuset, så jag känner mej jätte kluven.

Jag kommer självklart försöka rida ute så mycket som möjligt, men jag klarar inte av kyla speciellt bra och jag tänker inte plåga mej utomhus i 20-30 minusgrader bara för att liksom.

Just nu är hon så extremt lurvig och fluffig hela hon så hon ser ut som en björnunge, man kan nästan borra in fingrarna i pälsen och de försvinner. :P Och hon är juh jätte söt när hon ser ut som en fluffboll, men jag vill juh inte att det ska påverka henne negativt vid träning.


Två bilder från förra vintern, dock ser man inte på håll hur fluffig päls hon har.

 



   

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards