Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 28 november 2011

Av Annie - 28 november 2011 22:33

Nu säger jag och Wilma godnatt för denna kväll och kryper ner under täcket. Wilma den lilla tröttisen har redan somnat. :P


 

Av Annie - 28 november 2011 21:45

Jag längtar tills det blir snö ute och soliga, härliga dagar och man kan rida ute utan att frysa och bara ha det roligt.

Är väldigt kul att träna och rida i snö faktiskt.


 

Av Annie - 28 november 2011 20:50

Jag har varit jätte snäll i år och jag önskar mej följande till jul.   










 


En liten del av vad jag önskar till mig själv. Hannahs önskelista kommer senare.   

Av Annie - 28 november 2011 19:00

Min söta lilla vovve som inte fattar att hon är hund.






 

Av Annie - 28 november 2011 13:45

Såg nu att ett tidsinställt inlägg jag skrivit inte kommit upp igår.


Nåja sammanfattar lite snabbt nu då istället.

Lördags var jag och red Hannah på kvällen. Det blåste storm ute och det började spöregna så det bara smattrade i ridhustaket. Hannah var väldigt pigg och satt fast lite i vänstersidan. Jobbade en del med att volta och svänga och ställa för att lossa henne i sidorna. Sedan körde jag en galoppövning där jag red på volt och gjorde volter i volten.


 

Haha jag är sååå duktig på att rita i paint!


Varvade att först rida bara två av det små volterna för att sedan rida alla fyra och sedan på stora volten osv.

Red den några gånger i bägge varven.


Travade sedan av henne lång och låg och fokus på att lyssna och inte ila väg som hon gärna ville.

Skrittade av och Hannah frustade så nöjt i slutet av passet.


Igår började redan vid framskrittningen att rida stora volter och serpentiner för att mjuka upp henne lite och att hon skulle följa ordentligt. Travade fram i låg rund form och gjorde mycket tempoväxlingar och när hon blivit varm blev det voltjobb med att öka och minska volten i trav. Tog lite galopp i bägge varven där jag stod upp i mellan åt och Hannah rullade på i bra tempo och var väldigt rund och låg i formen. Plockade upp henne lite ibland bara för att stämma av och la sedan ner henne igen. Hon gjorde väldigt fina galoppfattningar, (de har fungerat väldigt bra sedan förra hesseträningen) så jag var nöjd. Travade av henne på stora åttvolten i låg form och hon kändes väldigt fin. Dock var hon ganska pigg igår med, men fullt kontrollerbar och inte stressat pigg.


Så jag var väldigt nöjd över min fina häst.

Idag är jag hästledig då Linnea har Hannah idag. Imorgon är det dags för Maria träning igen.

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards