Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 14 november 2011

Av Annie - 14 november 2011 22:15

Imorgon är det dags att rida för Hesse igen. Ska bli riktigt skoj och jag ser fram emot morgondagen.


Har inte ridit för honom sen i början på Juli så det var juh ett tag sen.


 

Av Annie - 14 november 2011 21:16

Idag efter jobbet var vi förbi granngården och köpte kornkross åt Hannah då hennes började vara slut.

Och då gav en i personalen mej en brochyr om granngårdens egna foder och jag började fundera lite efter att jag läst om jag kanske ska ge något annat åt Hannah istället.


Just nu äter hon kornkross och lusern (pelletsform) och kraft mineraler (oxå det i pelletsform) Och Hannah fungerar riktigt bra på det och hon som har hög förbränning och är ganska svår att hålla i hull är nu jätte fin och rund och go.

Det är även därför jag fortsätter att ge henne den maten.


Hösilaget som vi har är analyserat och bra, men jag började ändå fundera lite när jag läste om deras müsli tex, den innehåller både korn och lusern och en del annat oxå så det kanske vore nåt att ge istället? Så hon får i sig allt hon behöver. Eller ska man kombinera något annat.


Jag vill inte ge henne någon havre bla för att hon är nog het som hon är och därför tycker jag att kornet är bättre att ge.


Och det finns ju en hel del att välja på och eftersom hon fungerar på det hon får nu så har jag inte funderat så mycket på annat foder.

Är det någon som har någon erfarenhet av müsli eller har några bra tips på foder.


Vad ger ni era hästar?




  

Av Annie - 14 november 2011 19:55

Uch vad less jag blir när man har skrivit ett långt inlägg så får internet för sig att lägga ner och uppdatera sidan så allt bara försvinner...


Iaf så hade jag precis landat i soffan efter middagen när min telefon ringde att de hade en spelare kort på kvällens bowlingmatch. Hela kalix koncernen (jobbet) har en bowlingturnering där man får anmäla olika lag och vi på skogen har då ett nybörjarlag. Man måste vara minst tre i varje lag annars får man straffpoäng och ikväll hade en spelare fått förhinder precis innan matchen och då ringde de mej och frågade om jag kunde komma. Jag frågade när matchen började och fick till svar NU! Och eftersom jag var hästledig ikväll så kunde jag juh ställa upp så det var bara att hoppa i bilen och åka. Men kul var det, och tyvärr förlorade vi med några poäng då motståndarlaget strikade på de sista rutorna, annars ledde vi hela matchen. Så det var en riktig blixtinkallning.


Nu har jag iaf landat i soffan igen och nu tänkte jag bara ta det lugnt.

Av Annie - 14 november 2011 15:18

Wilma är ett energiknippe utan dess like och har energi så det räcker och blir över, men hon är också världens tröttmössa och är extremt morgontrött och hon tackar då aldrig nej till en vilostund i sängen.


På mornarna är det hon som stiger upp sist av alla.


Och som jag skrivit tidigare så är det bara mitt täcke som gäller och vi brukar även dela kudde ibland.

Såhär tycker hon om att sova.








 

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards