Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Annie - 16 november 2011 22:06

Var i valet och kvalet om jag orkade rida idag då jag haft så svårt att andas pga hostan. Men eftersom jag var så väldigt ridsugen så struntade jag i andningen och gjorde i ordning Hannah för en pass.

Invigde nya tränset och nova bettet och tog hoppsadeln idag så vi såg ut som ett riktigt hoppekipage. :)


I början gick Hannah knappt fram för fem öre utan hon böjde fint på nacken och bara segade sig fram. Oj oj vad jag fick jobba för att få fram henne och efter en liten stund kom hon igång. Hon var kanske lite segstartad idag. :P


Sedan var det dags för galopp och då tände damen till ordentligt. Hon gjorde iaf klockrena galoppfattningar i bägge varven så gårdagens lektion gav verkligen resultat. Glömde juh skriva att vi tränade på galoppfattning, galoppera ca ett varv, avbrott till skritt, skritta typ 2-3 steg och så ny fattning på en gång. Vi har juh haft problem med just fattningarna ett tag men igår gick det bra mot slutet och idag satt de hur bra som helst oxå.


Stod upp och bara lät henne rulla på idag och hon var riktigt rund och fin.

Traven var dock inte lika rund som den brukar.

Det var efter galoppen som hon vart ruskigt pigg, och tyckte att minsta lilla signal kunde vara galopp. :P Dock var jag konsekvent hela tiden att hon skulle vänta på mej och mina signaler och själva galoppen var som sagt jätte bra.


Jag kunde inte annat än att skratta åt henne för hon är juh så ambitiös den hästen alltså. Kul att hon är pigg och glad så länge hon hållersig på denna nivå och inte blir stressigt pigg. Och det känns juh bra att jag lärt mej rida henne trots att hon är pigg. Tidigare blev jag bara spänd när hon var såhär. Men inte nu längre, så det känns kalasbra. :P


Var iaf ett trevligt joggingpass och Hannah verkade gilla novabettet oxå så det blir kalas att ha som variation.


Nya tränset och bettet.

   


Nu ska jag gå och sova då det inte blev så många timmars sömn förra natten pga hostan.

God natt.

Av Annie - 16 november 2011 21:00

Jag tycker helt klart att Rolf-Göran Bengtsson förtjänar att vinna priset.


Kul att en hästmänniska är nominerad. Ridsporten borde verkligen få mer uppmärksamhet och detta är en bra början iaf.


Så nu tycker jag att alla ska rösta!


Röstar gör ni HÄR!



Av Annie - 16 november 2011 15:46

Ja jag är väl ändå nöjd trots att det egentligen gick riktigt dåligt.


Men jag får väl egentligen dock skylla mej själv då jag inte ridit Hannah sedan förra onsdagen.

Linnea har ridit henne torsdag, fredag och måndag och i lördags blev hon longerad lite snabbt då jag hade Wilma med mej i stallet och i söndags stod hon.

Satt iofs upp på henne en kort sväng i fredags när jag hade lektionen för Linnea för att få igenom ena sidan på Hannah då hon var lite bråkig men det räknar jag inte med.

Linnea gör iaf ett bra jobb med Hannah och hon verkar komma på henne mer och mer för varje gång så det är riktigt kul.


Just ja tillbaka till träningen då, Hannah kändes lite stel och motsträvig i sidorna och låtsades vara smårädd för saker några gånger. Hon blev bla rädd för en annan häst när jag galopperade så hon kastade sig lite lätt åt sidan.

Sedan fick jag rida på ett nytt sätt vilket iofs var jätte bra och fungerade jätte bra på Hannah oxå, men det är juh piloten uppe på ryggen som ska få ihop allt och det är juh hos mej alla problem sitter, Föra Hannah kan, det är juh absolut inte hos henne problemet är.


Bara jag som ännu måste lära mej rida henne ännu bättre. Fick iofs mycket beröm oxå att min sits är bra, att jag sitter väldigt mjukt, fint och harmoniskt. Och så sa han att jag och Hannah har utvecklats en hel del sedan sist och att vi är en god bit på vägen. Så det är kul att höra. :) Dock finns det alltid saker att jobba på med sisten. ;)


Jag tycker att det är riktigt kul ändå att träna och utvecklas och bli ännu bättre och det är ju just därför vi rider för olika tränare, För att bli bättre och lösa våra problem som vi har och komma framåt.


Ytterligare några suddiga mörka bilder från träningen. De mesta av träningen har jag dock på film.


Skrittar av.


Får lite instruktioner.


Och en till när jag skrittar av.

 

Av Annie - 16 november 2011 11:01

Wilma skulle hoppa upp i soffan och tugga på sitt ben, men istället för att hoppa upp helt och lägga sig ordentligt så blev det att hon stannade lite halvvägs. Här har hon ändå lagt till sig ganska bra, innan jag fått fram kameran så hängde hela bakdelen utanför soffan. :P










 

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards