Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Annie - 6 mars 2011 22:20

Undra om det finns något sådant ord, fika koma? hmm man kan juh säga matkoma så det funkar säker med fikakoma oxå. :) Jag är iaf fortfarnde helt sjukt mätt från allt fika jag smällde i mej. Jag är juh en riktig gottegris och jag snålar då inte in på fikat eller godsakerna. Tur att man har hög förbränning, annars skulle man nog rulla fram.    Men som sagt, känner mej lite lätt illamående nu. Men det var riktigt trevligt att sitta och surra då vi är ett väldigt glatt gäng och det är mkt humor och skratt när vi träffas. (Spec jag, min mamma och min styvsyster)

Efter fikat så åkte jag och Marcus förbi stallet igen och tog in hästarna och nattade för kvällen. Tycker bara att det är bra att de får gå ute länge. Spec nu när det är varmt och skönt ute. Gillar absolut inte att ta in dem tidigt och bara låte de stå och stirra i boxen, Nej då får de hellre vara ute lite senare. (om vädret tillåter som sagt, annars tar jag självklart in dem tidigare.) Och Hannah ser då inte det minsta missnöjd ut över att få vara ute länge, Snarare tvärtom.


Jag skulle juh knäppa kort när jag åkte till stallet tidigare idag, men såklart så tog juh batteriet slut på kameran så jag hann väl få två bilder i stallet, Och de var nog inte speciellt bra heller. Men men sånt händer, ska ladda över alla bilderna till datorn imorgon och så lägger jag ut nån bild här oxå då.


Nu har jag precis tagit en skön dusch och nu börjar det bli dags att sova.

Hoppas ni haft en bra helg. God natt!

/Annie

Av Annie - 6 mars 2011 11:18

Igår blev det bara en snabb sväng till stallet på kvällen. Allt drog ut på tiden under dagen så det blev inte riktigt som jag planerat. Det började med att vi fick besök av Marcus mamma och hennes man. Så då blev det lite fika och vara social. Därefter så satte vi oss i bilen och brände iväg till haparanda och elgiganten där vi fick köpt oss en tvättmaskin. YEY!! Äntligen! Jag är så glad över att ha en egen tvättmaskin och slippa allt som har med tvättstugor och bokade tider att göra. Jag tycker att tvättstugor är lite äckligt faktiskt, men nu har vi då en egen så vi kan tvätta i princip när vi vill och behöver. :) Åh tänk att man kan bli så glad över en sån enkel sak som en tvättmaskin. Nästa inköp blir en egen torktumlare. Efter elgiganten så bar det av till ikea för att handla lite småplock. Tanken var att bara köpa ett torkställ men såklart råkade det juh slinka med lite andra grejer oxå.

Sen var det bara att skynda sig hem och slänga i sig lite mat för att sedan stressa iväg till stallet. Landade väl där vid 19.45 kanske och då hade Pernilla precis tagit in hästarna. Hon hade även varit supersnäll och mockat och bytt Hannahs vatten på morgonen när hon varit där, Hur skönt som helst så jag behövde bara blanda matburkarna och packa höet. Så Hannah fick sig vilodag till. Tanken var även att vi skulle gått på party på kvällen men det fick vi tyvärr skippa då det helt enkelt inte fanns tid och jag kände hur huvudvärken började komma krypandes.


Idag ska vi iaf ut och skritta i det härliga vädret innan jag ska hålla lektion, och kl 18 ska vi vara på kalas, min systerdotter fyller 14 år. 

Jag ska även försöka ta med mej kameran och se om jag kan få några nya bilder på Hannah.


/Annie 

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards