Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Annie - 19 mars 2011 19:05

Igårkväll när vi kom hem från stallet så hade vi laddat upp för ordentligt fredagsmys.

Vi hämtade hem skräpmat och sen landade man i soffan med en stor skål med chips och dip. Mums. Vi hade även hyrt en film, Grown Ups.

  


Jag tyckte den var ganska rolig. Men jag är ju då oxå väldigt väldigt lättroad men skit dålig humor så jag är inte så svårflörtad när det kommer till komedier. Klarar däremot inte alls av skräckfilmer som jag skrivit tidigare.

Ikväll blir det nog en favourit i repris och köra lördagsmys, så vi ska nog hyra en ny film och kanske ladda med lite godis.

Men nu dags för stallet och ta in hästarna.


Ha en trevlig lördagkväll!

Av Annie - 19 mars 2011 18:24

Ja idag ringde Sussi mitt på dagen och frågade om jag ville hänga med ut och rida då hon hade hand om Nova idag, Och självklart följde jag med på det, så det blev en härlig skrittrunda runt lilla slingan. Hannah var pigg till en början men därefter slappnade hon av superbra och njöt nog av det fina vårvädret. Jag hade på gramanen ifall hon skulle vara lite extra glad över att komma ut men hon skötte sig kalas. Hon klev på bra och nu verkar alla spänningar från tisdagen vara borta. Även värmen i benet har försvunnit så nu ska vi börja sätta igång på nytt. Vi ska iaf ta det lugnt i några dagar men sen är vi förhoppningsvis tillbaka på banan igen. Och denna gång hoppas jag verkligen att vi ska komma igång med träningen utan några bakslag.


Tillbaka till dagens ritt då. Det var hur trevligt som helst att sitta på hästryggen och prata en massa strunt. Och det är juh alltid trevligt med sällskap. Jag och Sussi kan prata i flera timmar om allt och ingenting så det var en kanontrevlig runda. När vi hade skrittat nästan hela slingan runt och nästan var tillbaka i stallet så vände vi och skrittade tillbaka hela rundan igen. Och nu kändes det som vår i luften igen och man kände hur solen faktiskt började värma nu oxå.

Under tiden jag var och red så var Marcus och Wilma och mockade och fixade i stallet. Vilken lyx jag har. :P

Så ikväll blir det bara att åka till stallet igen för att ta in dem och natta.


Bjuder på en liten bildbomd med bilder som Marcus knäppte innan vi skrittade iväg.


   

Jag och Hannah.


     

OCh så sällskapet, Sussi och Nova.


   

Min häst är i behov av lite frisering. Hon börjar få lite väl lång man. :P

Det ser även ut som att hon skrattar.

 


      


   

Hannah hade bråttom iväg.


   

    

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards