Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg den 7 april 2011

Av Annie - 7 april 2011 22:03

Klippte av mej en hel del på längden och nu har jag en längre page som frisyr istället för mitt kråkbo som jag hade tidigare. Det är lite annorlunda för mej och det känns stor skillnad på längden. Men snart kommer man ha vant sig vid den nya frisyren oxå. :)



  


  


Inte de snyggaste bilderna direkt men ni ser juh iaf den nya längden. :)


Såhär såg det ut tidigare (fast här ser man inte riktigt hur slitet det var)

    

Av Annie - 7 april 2011 11:23

Idag har Sussi hand om Hannah, Pratade precis med henne i telefon och det hade gått bra när hon hade ridit. Skönt att veta att det fungerar så bra mellan henne och Hannah oxå. Nu är även hovslagaren där och fixar så Hannah får snygga fötter igen. Skönt! Blir att plocka bort snösulorna nu, Känns som att de inte kommer att behövas så mkt längre.


Ikväll efter jobbet ska jag iväg och klippa mej, det är verkligen välbehövligt, Det är nog ca 15 månader sen jag klippte mej sist. Liiite väl länge sen faktiskt.


 

Av Annie - 7 april 2011 08:45

Igår var det regn och snö blandat hela dagen och kvällen och det är vekligen inte så roligt underlag ute så jag blev väldigt kluven hur jag skulle göra med ridningen. Kan juh inte rida så avancerat ute direkt då vi inte heller har nå bra grusvägar att rida efter så jag övervägde om jag skulle skritta ut med Hannah eller hur jag skulle göra. jag är juh ändå riktigt ridsugen nu, men har ändå så svårt med andningen oxå så det är inte en så bra kombination.

Då träffade jag på Frida och Hilda när de tog in sina hästar från hagen och vi bestämde att Frida skulle rida Hannah på sin ridlektion under kvällen. Bra för Hannah att få ett lite mer ordentligt pass i ridhuset istället för att "bara" skrittas ut och så är det juh kul för mej att se Hannah under någon annan ryttare. (förutom Helena då, som Hannah är van vid :) )

Och det gick faktiskt riktigt bra för Frida. Okej att Hannah inte är så enkel att komma på till en början men efter en liten stund så kom hon underfund med hur hon skulle rida. Och Hannah hade bara ett litet bus för sig. det var i första galoppen som en annan häst började bocka och då blev Hannah laddad och och studsade rakt upp och körde nå snygga levader mm. Men Frida satt kvar och såg inte speciellt bekymrad ut och fortsatte rida som vanligt sen. :) Och efter den uppvisningen så skötte sig Hannah resten av passet även om hon tyckte det var jätte skoj med lite galoppjobb.

Jag tyckte att Frida gjorde det riktigt bra med tanke på att det var första gången hon satt på Hannah och sen att Hannah inte heller är van vid så många andra rider henne.

Så det var roligt att se.

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards