Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under november 2011

Av Annie - 2 november 2011 21:29

Igår var det träning för Maria som gällde och när jag red fram Hannah kändes hon mjuk och fin.

Själva träningen gick också riktigt bra och jag är jätte nöjd över Hannah. Sen att jag själv hade (och har ännu) träningsvärk och blir trött så att jag inte riktigt orkar ha styrsel på hela min egen kropp är juh en annan femma, men det går iaf att åtgärda med lite träning så jag bli stark nog i kroppen. (sen kan juh även förkylningen ha spökat lite)

Vi jobbade iaf mycket med tempo och ställning, och få Hannah i en ännu bättre form och komma igång med hela kroppen. Och som sagt är jag mycket nöjd över Hannah.

Sen fick jag även höra av en vän att Hannah har tydligen biffat på sig ännu mer över halsen och blivit rundare och det är juh verkligen jätte kul för mej att höra. Jag som ser henne varje dag blir juh lite blind och ser det juh inte lika tydligt.

Men då går det juh åt rätt håll iaf. :)


Men idag är febern ett faktum och jag fick gå hem från jobbet vid lunch. Har bara legat och vilat hela eftermiddagen och nu på kvällen har jag och Marcus varit i stallet och fixat alla sysslor och tagit in hästarna.

Men iom febern så sket juh sig alla mina planer som jag hade med ridningen och allt.

Nåja både Hannah och Pluppen fick sig iaf en ordentlig rykt och Marcus stod sedan och kliade Pluppen så han nästan somnade. Så mysigt de hade och de såg så gulliga ut.   


Nu ska jag gå och äta lite piller och sen gå och sova så jag blir frisk så snabbt som möjligt.

God natt!


  

Av Annie - 1 november 2011 08:21

Igår blev det att åka tll stallet direkt efter jobbet. Fixade alla sysslor som vanligt innan jag plockade in pållarna och gjorde först iordning Hannah och med henne blev det en barbacka tur. Hon var ruskigt fin i formen igår och jobbade på bra. Det har sina fördelar att rida barbacka. :P Hade inte alls nå krav utan ville bara att hon skulle kännas avslappnad, och det gjorde hon då verkligen. Blev inte ett så långt pass men hon fick röra på sig iaf. Vi ska juh rida träning idag så ville inte rida så hårt igår. Skrittade av henne med att promenera med henne och då fick hon gå lös, och hon följde mej som en skugga och stannade så fort jag stannade osv. Så söt och hon var väldigt gossig.


Efter att Hannah var fixad och klar så gjorde jag i ordning Pluppen för en tur. Honom tog jag dock sadel på. :P

Med honom red jag mkt lösgörande med volter och svängar för att få honom mjuk och följsam och så red jag mkt övergångar mellan alla gångarter. Han frustade nöjt och kändes väldigt fin.


Igår var även Marcus till apoteket och hämtade ut lite nya mediciner åt mej så nu j*vlar ska vi få ordning på den här kroppen oxå. Det ska juh gå och ordna det oxå. :D

Förkylningen känns dock sämre idag men det är inte så konstigt med tanke på vilken form Marcus är i.


Men nu ska vi ladda för kvällens träning istället.


Trots allt så känner jag mej väldigt positiv idag. Härligt, det ska vi försöka hålla i. :)


 

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards