Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under november 2011

Av Annie - 9 november 2011 17:22

Idag kom mitt paket! Och jag är såå nöjd över alla grejer. Älskar att fynda på rea. :P

Och det var juh snabb leverans på grejerna oxå och det är alltid uppskattat.


Så nu ska jag snart till stallet och prova skydden på Hannah. Åh jag blir som ett litet barn på julafton när jag "får" (betalar juh faktiskt allt själv egentligen) paket och nya grejer.


       

Av Annie - 8 november 2011 21:50

Har Hannah och de andra hästarna i stallet fått göra idag.


Min mamma, kollega och min chef ville komma till stallet och hälsa på och alla 3 är rädda för hästar. Min mamma är verkligen LIVRÄDD för hästar då hon under hela sin uppväxt fått höra att hästar är farliga av sin mamma. (hennes kusin hade blivit sparkad i huvudet) Men alla tre vågade sig fram och klappa och alla hade med sig massa godsaker som knäckebröd, morötter och äpplen. Hästarna var då värre nöja över all uppmärksamhet och godis som de fick. :P


Tror faktiskt att de kom över sin rädsla ganska ordentligt då de mot slutet stod väldigt avslappnat och klappade hästarna. De fick även träffa massa andra hästägare som berättade för dem att hästar inte äter upp dem så fort de kommer nära. :P Min mamma vågade tom hälsa på pluppen som ändå är så stor. Jag är ial väldigt stolt över alla tre att de vågade klia och mata så mkt som de gjorde. Ett stort framsteg för dem var det och alla tre sa att de ville komma flera gånger till stallet och de är juh självklart så välkomna så.

De tyckte även att det såg så mysigt ut när jag och Hannah stod och kramades och kliade på varandra och de kunde faktiskt förstå varför jag tycker att stallet är så avkopplande.


Jag passade även på att boka in mej på en privatlektion för Andreas Hesse nästa tisdag när det ändå inte är någon träning för Maria den veckan. Ska bli roligt att rida för honom igen då det är länge sedan sist nu.


Tänk vilken bra terapi och avkoppling dessa underbara djur är egentligen.

Att få ett starkt band till en annan levande varelse, att få sig en bästa vän. 


Av Annie - 7 november 2011 21:44

Nu börjar jag äntligen bli frisk från denna förkylning. Hostar dock en del och snorar ännu, men febern är borta iaf.

Fast med astman så är det lite småtungt att andas. Har inte sovit speciellt många timmar inatt heller så man är lite seg nu faktiskt.


Vi var iaf en sväng till Haparanda idag och köpte en extern hårddisk på elgiganten så vi kan ladda över alla bilder och filmer på den istället. Känns bättre att ha dem där ifall datorn skulle få för sig att ge upp, man vet juh aldrig.

När vi ändå var till happis så passade vi på att gå in en sväng på hööks.

Och nu köpte jag ett träns till Hannah som jag spanat på ett tag. Är väl egentligen ett hoppträns men jag tänkte ha det iaf. :P (och jag är för snål för att köpa orginalet för att ha som vardagsträns, så kopian duger utmärkt.)

 


Och så köpte jag även ett bett. Ett nova bett som jag funderat i evigheter på att köpa men har som aldrig gjort det förräns nu. Nova betten ska juh vara bra för känsliga munnar och kan juh vara bra att variera bett lite oxå.


   


Ska prova rida med det och så får vi se vad Hannah tycker om det.


Imorgon ska jag iaf försöka jobba igen så då är det dags att gå och sova och hoppas jag får några timmars sömn inatt iaf.


God natt!

Av Annie - 6 november 2011 21:50

RIP fina fina Hickstead.


 


Detta måste vara en ryttares värsta mardröm. Att förlora sin bästa vän.


Här är en länk där man ser hur han bara faller ihop när de ska skritta ut från banan.

Fy vad hemskt alltså.


Av Annie - 5 november 2011 21:14

Idag blev det en uteritt med Pluppen i regndiset och mörkt hade det hunnit bli oxå. Även Hannah var med på uteritten och hon skötte sig lugnt hela tiden. Det var Pluppen som var den fjantiga idag, men skrattade mest bara åt honom och han var ändå jätte fin. En lugn och mysig tur var det iaf.


 

Av Annie - 4 november 2011 21:10

Nu har jag precis klickat hem lite nya grejer.


Catago vita dressyrskydd

 


Bruna skydd runt om med ludd.

 


En dunjacka från Kingsland. Nu behöver jag då inte frysa i vinter.


 


Och en till tunnare jacka, oxå det en kingsland.

 


Jag älskar verkligen att shoppa och jag önskar att jag kunde köpa hur mkt som helst. :D Men man får ta lite i taget istället.



Av Annie - 3 november 2011 13:00


 


Kom och kolla :D

Av Annie - 3 november 2011 11:13

Wilma och saluki kompisen Siri.


 

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards