Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under mars 2011

Av Annie - 25 mars 2011 13:25

ojoj nu har lönen kommit och jag kan juh säga att det kliar extremt i mina fingrar att beställa hem en massa saker igen. Det är juh såå roligt. Jag kan verkligen shoppa hur mkt som helst.   

Jag vet iaf vad jag ska sysselsätta mej med ikväll när jag kommit hem från stallet.

Jag är juh ensam hemma så det blir ett väldigt bra tidsfördriv ikväll.


Härligt med helg nu!

/Annie

Av Annie - 24 mars 2011 21:15

Humöret och orken är fortfarande inte på topp så jag tänkte faktiskt ta en tidig kväll och börja gå och lägga mej snart. Tänkte bara slänga in några rader här först. eller rättare sagt, jag slänger upp några bilder istället på söta Wilma som hade det mysigt i soffan för någon dag sedan.



  


  






Bjuder även på denna sista bild där hon ser lite smått galen ut. :)

    

Av Annie - 24 mars 2011 13:46

Just nu är jag bara så trött på allt hela tiden. Känns som om jag är helt matt och att luften helt har gått ur mej nu.

Jag vet som inte alls vad jag ska ta mej till.


Nåja imorgon är det fredag och sen är det helg. Skönt det ska bli att bara få vila. Fast Marcus ska åka till sthlm i morgon på morgonen och sen komma hem på lördag kväll. Han ska hjälpa en kompis att flytta upp en del saker. Så jag blir ensam hemma, eller jag kommer juh iaf ha bästa sällskapet Wilma hemma. Så vi får se hur mkt sömn det blir fredag natt. Det ordnar sig nog.


 

/Annie

Av Annie - 23 mars 2011 12:45

Nu är jag på jakt efter ett snyggt övergångstäcke till Hannah. Jag skulle vilja ha ett med 150 gr foder i en snygg färg som passar Hannah. Men det är så svårt att hitta ett som jag vill ha. Jag har hittat ett regntäcke som jag ska beställa hem iaf. Men det är juh ett övergångstäcke som jag behöver först egentligen. Jag har ett som jag fick med när jag köpte henne men jag skulle vilja ha ett till så man kan växla ifall det skulle vara blött eller liknande. De som jag har hittat nu finns i ljusgrönt, silver och rött. Någon som har nå bra tips?


 



Av Annie - 23 mars 2011 09:14

Ja eller nästan iaf. Åkte hemifrån innan 6 i morse för att åka till stallet och släppa ut Hannah och Simona. Efter att de var ute i hagen och mumsade på sitt morgonhö så passade jag på att mocka och byta vatten och sopa rent innan jag begav mej till jobbet. Skönt att ha det gjort då vi ska ha möte ikväll kl 18 och det skulle bli lite tajt med tid om jag skulle hinna allt efter jobbet. Speciellt då jag inte vet hur långt mötet blir. Men det ska bli väldigt intressant och höra iaf.


Så det enda jag har kvar att göra ikväll då är höpåsarna och matburkarna. Skönt!

Och sen såklart det vanliga pysslet med Hannah. Men det är bara mysigt.


Denna bild fick jag av Pernilla som hade utsläppet igår.


 


Av Annie - 22 mars 2011 13:34

Blev ingen bloggning igår då hela kvällen spenderas i stallet i vanlig ordning och är jag kom hem så var jag på tok för trött för att orka göra någonting vettigt.


Jag och Marcus åkte iaf och släppte ut hästarna igår morse, och de var lugna som vanligt. Hannah hade mer bråttom in igår kväll än vad hon hade ut på morgonen, för igår när vi tog in dem så höll de på att ploga gården med traktorn och Hannah passade på att busa lite då i grimskaftet. Men hon gör juh det så lugnt bakom en ändå så det är ingenting att direkt bry sig om.

Idag hade Pernilla hand om utsläppet, känns skönt att vi ändå är två som kan hjälpas åt med det.


Idag har jag haft en extrem huvudvärk hela dagen, så det känns inge vidare direkt. Nu när det börjar bli soligt och härligt ute så börjar oxå min migränperiod. Så jag och mina solglasögon är verkligen bästa vänner. Jag går runt med dem även om det är halvmulet ute bara för att slippa få migrän, Även om folk kanske tycker att jag ser ut som en diva. Haha.

Men nog är det härligt när solen värmer och man ser hur snön smälter.


Det här blev ett ganska svammligt inlägg men men, det blir så ibland.

Av Annie - 20 mars 2011 15:45

Händelsen med Hannah som inträffade i tisdags har spridit sig och folk reagerar verkligen på händelsen. Det känns faktiskt bra att folk nu börjar ifrågasätta saker och verkligen reagerar. För jag tycker att allt är totalt oacceptabelt, inte nu bara för att det hände min häst, för det ska inte behöva hända någon häst.


Jag kan inte gå in i för mkt detaljer just nu då saker är på gång och jag vill inte säga för mkt innan jag vet mer om vad som kommer att hända, men en sak är iaf säker, Och det är att detta är ingenting som kommer få rinna ut i sanden utan koncekvenser.

Så snart jag vet hur allt blir kommer jag dela med mej av allt.



Av Annie - 20 mars 2011 13:27

Igår kväll blev det lördgasmys med en ny film och en stoor skål med godis.

Blev att se Knigt and day.


 


En helt okej film som hade sina humorinslag.


Så denna helg har varit en riktigt slöhelg. Underbart.

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards