Annie Rotinen - Mitt Liv

Alla inlägg under mars 2011

Av Annie - 12 mars 2011 12:18

jag vaknade väl för ca en timme sen, riktigt härligt att sova ut en morgon.

Solen skiner och det verkar vara härligt väder ute så jag tänkte strax bege mej till stallet för att mocka och fixa färdigt allt, Rida gör jag nog ikväll. Tänkte även ta med mej kameran och se ifall jag har bättre tur denna gång och kanske lyckas få nå fina bilder på Hannah.


Men först ska jag äta frulle.


/Annie

Av Annie - 11 mars 2011 22:43

Har varit i stallet nästan hela kvällen och pysslat på då vi får en ny hyresgäst ner till vårat stall imorgon, Så jag var tvungen att ordna lite bland mina grejer så den nya får någon plats för sina saker. Jag och Pernilla har juh haft sån lyx och kunna ha hela stallet och all plats för oss själva. Jag kom iaf en bit på vägen men jag tänkte ta ett ryck i morgon och försöka organisera mitt skåp.


Red även Hannah i ridhuset ikväll, är juh en evighet sen vi ridit där och det var 4 andra ekipage där inne samtidigt. Men Hannah var hur lugn och harmonisk som helst och hon kändes mjuk och fin redan från början. Idag travade vi lite mera oxå och hon gick på bra framåt i lite lägre form och även här kändes hon jämn och mjuk och bara så fin. När vi skrittade av så skrittade hon verkligen igenom hela kroppen och tog ut steget ordentligt. Ja vi är nog verkligen på rätt väg nu igen. Så nu hoppas jag bara att vi lyckas hålla oss "skadefria".

Ett härligt men enkelt pass med roligt surr och trevliga tjejer. :) 


Nu ska jag ta det lugnt i soffa en stund och njuta att det är fredag och helg.

/Annie

Av Annie - 11 mars 2011 08:15

Ja Wilma är verkligen helt överlycklig över sina nya leksaker.

Här kommer lite bilder från när hon fick dem.



 


  


  


  


  


  


  


Efter hon busat så var hon helt färdig så hon slocknade i soffan.


Av Annie - 10 mars 2011 21:15

Idag hade juh Sussi hand om Hannah och de hade varit och ridit ut i skogen, Hon hade även fått med sig Frida och Nova ut i skogen. Och Hannah hade skött sig bra och varit pigg men fin. Tills de var på väg hem och de mötte en häst som galopperade, Då hade Hannah stått på stället och galopperat och kört lite skolor ovan mark. De hade stannat och pratat med tjejen som de mötte och när de skulle iväg igen åt varsitt håll så ville Hannah tydligen följa med den andra hästen istället för att fortsätta hemåt, (Tror Hannah blev lite kär i killen faktiskt. )

Så då hade hon börjat backa och kört lite galopp på stället och ännu lite mer skolor ovan mark. Ja vaddå att min häst har lite överskottsenergi just nu oxå gör juh kanske inte saken lättare. Men det är tur att Sussi är van vid den typen av hästar och inte stressar upp sig så hon hade bara skrattat åt Hannah. Ja det är juh även tur för mej så inte Hannah skrämmer iväg min medhjälpare.   

De hade iaf kommit hem helskinnade och Hannah hade varit supernöjd över att få komma ut i skogen i dagsljus och var nog även nöjd över att få busa lite, även om det var oplanerat från Sussis sida.

Hon är juh för söt den hästen alltså.


Och nu på kvällen har Pernilla varit snäll och tagit in hästarna så jag blev helt hästfri idag.


/Annie

Av Annie - 10 mars 2011 19:32

Ja idag hade samma butik (djurmagasinet, fd häst & hundliv) 70% rea då de ska sluta med hästgrejer så jag svängde förbi efter jobbet för att se om det fanns kvar något kul att köpa. Skulle ändå dit för att köpa en ny leksak till Wilma.


Och självklart hittade jag en del smått och gått som fick följa med hem även idag. Så här kommer en bildbomb på dagens shopping. :)


  

Översikt på dagens inköp.


  

3 st schabrak (alltid bra att ha)



 


  


  

Bruna benlindor från Mias.


  

Lite smörjgrejer.


   

En luddgrimma till Hannah.


  

Ett nytt bett och en longerdelta.


  

Och så klart två nya leksaker till Wilma. (dessa var dock ej på rea)

Sen blev det även ett shampoo och lite godis till Wilmis.


Jag verkligen älskar att shoppa.   


/Annie

  


Av Annie - 9 mars 2011 22:42

Som väntat så blev det snöstorm ute nu istället. Usch.

Har landat i soffan och ätit lite ben & jerry glass. Det är så gott.


Idag var Hannah extremt gossig, tog och borstade henne ordentligt och shit vad hon släpper päls nu. Det var nog mer päls på golvet än vad som var kvar på hästen alltså. Och Hannah njöt för fullt och skulle vara snäll och klia tillbaka, jag lär juh ha blåmärken av hennes tänder på min rygg i morgon för hon tog i ritkigt ordentligt, men det var juh så mysigt.

Sen så var det bara allmänt pyssel och de vanliga sysslorna, Men passade på att fylla alla extrapåsar med hö.

Jag längtar verkligen till jag och Hannah är helt igång igen. Är riktigt sugen på att komma igång med träningen igen. Men det blir att ta det lugnt ett litet tag till. Tar det hellre lugnt några extra dagar än sätter igång för snabbt, Vi har juh som sagt inte bråttom någonstans. Och sen är nog jag lite extra nojjig och "över försiktig" men det gör nog inte så mkt iaf.


Imorgon ska Sussi ha hand om Hannah så jag får en hästledig dag. Undra vad jag ska hitta på då. Blir nog bara att ta det lugnt och ta igen sig lite, känns som att det är välbehövligt just nu.


Nu börjar det bli dags för att göra sig i ordning för sängen.


En gammal bild på mej och Hannah.

  


God natt på er.

/Annie

Av Annie - 9 mars 2011 15:44

Är verkligen less på vädret nu. Jag är less på att det ska blåsa storm ute dagarna i ända. Och nu har det sagt att det ska komma upp till 1 dm snö oxå. Jag som vill ha varmt och soligt väder och att snön ska smälta bort. SUCK.

Det blir juh inte bättre av att Hannah inte är helt igång ännu heller och därför blir lite extra på tårna pga all blåst. Är inte så kul att rida ute när man halvt om halvt håller på att blåsa iväg på en häst som håller på att hoppa ur skinnet pga överskottsenergi. Om då helst ridhuset kunde vara ledigt men det är inte heller så kul att rida inne hela tiden, men det är ändå inte aktuellt när det är lektioner hela kvällarna. Jag gillar juh att rida utomhus, sålänge det inte är svinkallt. Nåja förhoppningsvis så blir det väl vår på riktigt snart med varma, soliga dagar.

Bara bita ihop tills dess.


Sen är jag även trött på att ha sprängande huvudvärk. Har haft det nu i flera dagar och det påverkar mitt humör väldigt mkt. Skulle verkligen behöva beställa tid för massage så jag kan få bort alla knutar jag har i ryggen, och även få knäckt till alla låsningar. Vissa dagar känns det som att jag är full, vilket iofs kanske skulle vara kul om det inte vore för att hela världen gungade.


ne nu kände jag att jag var lite väl bitter i mitt inlägg, men ibland har man såna dagar oxå.


Vill verkligen att all snö ska försvinna NU.    

Av Annie - 8 mars 2011 22:23

Idag fyndade jag lite fina grejer. Det var 50 % rea på en butik här i "stan" så jag åkte dit direkt efter jobbet. Så detta fick följa med mej hem.


  

Schabrak och matchande benlindor från Mias.


  

  

Ett back on track ländtäcke.


Åh det är så roligt att shoppa. :)


/Annie

Presentation


Välkomna hit!
Är en sprallig 27årig tjej bosatt i norrbotten. Här kan du följa mej i mitt liv och mina två hästar i våran vardag med träning, tävling och lite annat smått och gott.

Copyright på alla bilder.


Fråga mig

5 besvarade frågor

Hannah the Brave xx

 

Dali aka "Pluppen"

 

Kilhults Zatanz Zexiga Wilma

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards